Котра година? Годинник: прикраса чи необхідність?
Уявіть собі прадавню людину, яка щойно вигадала спосіб вимірювати час. Супер, це означає що ніхто не запізниться на прадавнє побачення. Жартуємо. Винахід годинника зробив наше життя точним та зручним: тепер ми контролюємо час, а не навпаки.
Спочатку хтось додумався до сонячного годинника, потім – вищий щабель еволюції – водяний і пісочний. Але про справжнє підкорення часу можна казати з моменту винаходу кишенькового механічного годинника.
Для нас все починається з тих пір, коли перші зразки годинників були суто чоловічим атрибутом і носилися виключно в кишенях. В той час особливого статусним виглядав золотий «напівхантер» (кришка з відворотом на циферблаті) на ланцюжку із золота. Перша історична згадка про наручний годинник датується 1571 роком. І це подарований королеві Єлизаветі І розкішний діамантово-перловий браслет-годинник. Відтоді наручні хронографи стають невід’ємною частиною гардеробу елегантних панянок та вважаються лише прикрасою. Жоден джентльмен ніколи б не одягнув їх на руку: існувала думка, що малий розмір корпусу не забезпечує точність часу. До того ж активні чоловічі заняття: полювання та спорт цілком виведуть з ладу крихкий механізм.
Революцію у сприйнятті наручних годинників зробили військові у 19 столітті. Вони показали, що носити годинник на шкіряному ремінці-футлярі на зап’ясті зручніше, бо руки для ведення бою вільні. Офіційною датою появи перших чоловічих наручних годинників можна вважати 1885 рік. Саме зі світу мілітарі вони переможно вступили у консервативний світ джентельменів як символ розкоші та мужності.
Золотий годинник - коштовна фантазія європейських майстрів
Коштовні корпуси для годинників – традиція глибоко історична. Золото, срібло, діаманти, рубіни, перли, напівдорогоцінне каміння, розписи кольоровими емалями – фантазія годинникарів-ювелірів Старої Європи не мала меж.
Згодом масовість виробництва спростила наручні годинники від рівня мистецьких витворів до часових механізмів, але роль золота і срібла не зменшилася, ставши чи не єдиною окрасою «футляру» складного механізму. Золото легке в роботі, гарно виглядає, має попит, додає солідності. І хоча в сучасному світі частка годинників з корпусами з коштовних матеріалів становить лише 1%, але їх вартість перевищує 25% світового виробництва годинників. Душею процесу є Швейцарія та Італія (браслети до годинників). Багато брендів зі столітньою репутацією випускають лише кілька десятків золотих годинників ручної роботи щороку, а такі як Rolex – сотні тисяч. Більшість корпусів роблять із золота 750-ої проби. Корпус дамських годинників має вагу в середньому 8-10 грамів, але у Rolex ці відмітки починаються з 40 грамів золота.
Як тебе не любити, годиннику мій…?
Годинниковий каталог компанії Goldsmith’s у 1901 році публікує відгук: «Я носив цей годинник на руці у Південній Африці. Він завжди показував точний час і ніколи не підводив мене. З повагою, капітан Північного Стаффордширського полку». Джентльмени зналися на таких речах.
Любов до годинників не оминула відомих людей.
Біле золото і щедрий розсип діамантів, тоненький механізм вагою менше 1-го грама – годинник на коронацію Єлизавети ІІ від Jaeger-LeCoultre Calibre. Є легенда, що мініатюрну красу було загублено під час прогулянки, королева важко переживала втрату, тоді годинникова компанія зробила їй точну копію.
Будучи неохайним диваком у всьому, крім науки, А. Ейнштейн дуже ніжно любив свій золотий годинник Longines з продовгуватим корпусом. Кажуть, власне він і допоміг вченому створити теорію відносності. Годинник досі робочий, нещодавно був проданий на аукціоні за шалені гроші.
Ексцентрик доктор Хаус носить викличний Casio Pathfinder з суперміцного пластику з електронним механізмом, автопідсвіткою, 5-ма (!) будильниками і календарем.
Чарлі Чаплін поза німим кіно – перфекціоніст та модник, що кохався у крутих аксесуарах. Тому і став обличчям швейцарського бренду IWC для моделі із золотим циферблатом.
Улюбленці селебріті: брендові наручні годинники
Rolex – найвпізнаваніший бренд сучасності, показник статусу та елітарності. 50% усіх світових сертифікованих годинників належить цій компанії. Їх фішка – постійний піар та висока якість виробів. Вплав Ла-Манш з Ролексом на руці? – Легко! Батискафом на дно Маріанської безодні? – Нема питань! Еверест? – Було! Навіть Мадонна носить модель з нержавіючої сталі.
Patek Philippe уподобали королі та аристократи через особливу розкіш.
Vacheron Constantin – фірма, що мала серед клієнтів Жозефіну Богарне (дружину Наполеона) і Марію Луїзу Іспанську. Бренд розробив годинник із антимагнітними властивостями, а модель Kalista (суцільні діаманти, з’єднані невидимим матеріалом), продана за 5 мільйонів доларів, вважається однією з найкоштовніших у світі.
Louis Cartier у 1904 році створив незвичну для того часу прямокутну форму наручного годинника, вбудованого в браслет. Відтоді бренд не сходить зі світового ринку популярності, а жінки мліють і мріють про розкішні моделі фірми, красуня Джолі одна з них.
Сінді Кроуфорд вірна класиці: золотий з діамантами Omega. Джордж Клуні теж прихильник бренду.
Часто селебріті роблять індивідуальні замовлення: репер Каньє Вест красується із золотим годинником Tiret, декорованим кольоровими діамантами і зі своїм портретом на циферблаті. Вартість забаганки становила 180 тисяч доларів.
Найдорожчим годинником вважають унікальний Platinum World Time від Patek Philippe, що здатен показувати час в усіх відомих часових зонах. Ціна питання 4 мільйонів доларів.
Взагалі, у наш час годинник на зап’ясті є швидше символом статусу та об’єктом сучасної культури. Бо дізнатися точний час можна з будь-якого електронного приладу. Саме тому політики різного штибу, рейтингові бізнесмени з топ-100 журналу Forbes шикують в брендових аксесуарах.
Механіка проти мікросхем: як вижити годинникам в епоху гаджетів
Час диктує свої космічні умови мобільності та багатофункціональності, тому в життя молодих, крутих та впливових все впевненіше входять смарт-годинники Apple Watch чи Galaxy Watch, обходячи «динозаврів», наприклад, Rolex та Cartier. По них можна телефонувати, переписуватися в соцмережах, скачувати музику, знати про рівень пульсу, робити електрокардіограму; вони водостійкі і при таких нереальних функціях більш ніж бюджетні: середня ціна 250$. Apple Watch у продажу з 2015 року і досі є лідером за всіма пунктами у рейтингу. Президент України та голова Верховної Ради, чимало депутатів та зірок шоу-бізу носять саме ці годинники. Втім, у щорічних декларація багатьох - коштовна класика: жіночі й чоловічі золоті наручні годинники відомих щойно згаданих брендів. Цікаво, так?
Зрештою, годинник – справа стилю, смаку та фінансів, потреб насущних або колекційна віддушина, віддзеркалення способу життя. І поки селебріті стають обличчями якогось класичного годинникового дому, мобільні сучасники все більше схиляються до багатофункціональних гаджетів на руці. Але… час розсудить. Навіть годинники.
©Інтернет-магазин «3 Карата»
Усі права захищено. Використання матеріалів повинно супроводжуватись робочим посиланням на джерело.